How did we do it?
Cel 120 operacji miesięcznie
Centrum Medyczne Mawit zgłosiło się do nas z jasnym celem – zwiększenie liczby operacji laserowej korekcji wzroku do 120 miesięcznie, co wymagało wygenerowania około 600 leadów. Wyzwaniem był jednak marketing medyczny, który podlega ścisłym regulacjom prawnym. Zamiast tradycyjnych reklam, musieliśmy skupić się na informowaniu, co narzucało spore ograniczenia na nasze działania.
Strategia - testowanie, optymalizacja i kreatywność
Naszym priorytetem było stworzenie kampanii performance marketingowej na platformach Meta i Google, które mogły generować wysokiej jakości leady. Zespół przystąpił do testowania różnych kombinacji nagłówków, treści oraz grafik, aby znaleźć te, które będą najbardziej efektywne.
Najskuteczniejsze okazały się reklamy przedstawiające dosłownie osoby w trakcie laserowej korekcji wzroku lub wizyty u okulisty. To pokazało nam, że czasem najbardziej proste, dosłowne podejście wygrywa z bardziej złożonymi koncepcjami.
Wdrożenie - skuteczne optymalizowanie reklam
Od kwietnia zaczęliśmy wdrażać strategię, koncentrując się na optymalizacji treści reklam. Tworzyliśmy różnorodne nagłówki i grafiki, testując je na małych próbach. Wyniki testów jasno pokazały, które kombinacje działają najlepiej, co pozwoliło nam systematycznie poprawiać wydajność kampanii.
Effects
Through the eyes of the customer
We współpracy z Tigers cenię sobie „otwarte głowy” po ich stronie oraz przyjmowanie i realizowanie naszych najbardziej szalonych pomysłów. W prowadzonych przez nich działaniach udało nam się „rozluźnić” marketing medyczny. Na przestrzeni ostatniego roku podnieśli znacząco jakość pozyskiwanych leadów, jedocześnie obniżając dwukrotnie ich koszt. Tigers jest przede wszystkim Partnerem w działaniach, a nie tylko ich wykonawcą – są otwarci na feedback i dzięki temu szybcy w realizacji zadań, co jest bardzo ważne w tak dynamicznej branży jaką jest medycyna.
Izabela Łęgowska
Kierownik Działu Marketingu LUX MED Szpital MAVIT