Jak to zrobiliśmy?
Działanie
Step 1: Technical implementation
Pierwszym wyzwaniem na naszej drodze był fakt, że BeActive nie korzystało z systemu do marketing automation, a wcześniejsze wysyłki były realizowane z użyciem zupełnie archaicznego rozwiązania.
Musieliśmy więc najpierw zarekomendować klientowi odpowiednie narzędzie, dopasowane do jego wymagań oraz specyfiki. Po wybraniu systemu marketing automation nadzorowaliśmy jego integrację ze stroną internetową BeActive. Kolejnym krokiem był import listy kontaktów i przygotowanie konta do pracy.
Step 2: "Resurrect" the mailing list.
Zanim mogliśmy przejść do zmasowanych wysyłek do całej listy kontaktów, najpierw przeprowadziliśmy tzw. rozgrzewkę adresu IP, która polegała na całej serii wysyłek do wcześniej posegmentowanych, niewielkich grup odbiorców. W ten sposób zbudowaliśmy odpowiednią reputację naszego adresu IP u dostawców usług internetowych. To z kolei gwarantowało, że wysyłane przez nas maile będą wpadać do skrzynek odbiorczych naszych subskrybentów, zamiast do folderu spam. Nasze rozgrzewkowe wiadomości informowały o reaktywacji newslettera, wyjaśniały korzyści bycia subskrybentem listy BeActive, ale również wyraźnie mówiły o możliwości wypisania się z listy w dowolnym momencie.
Step 3: Increase profitability
Biznes bez wdrożonych automatyzacji marketingu przypomina dziurawe wiadro. Jedyna różnica jest taka, że zamiast cieknącej wody każdego dnia uciekają z niego tysiące złotych. Naszym głównym celem było więc „załatanie” dziur w naszym lejku zakupowym. Udało nam się to osiągnąć poprzez wdrożenie automatyzacji
odzyskujących porzucone koszyki, przypominających klientom o zbliżającym się upływie ważności ich kart, a także dzięki kampaniom win-back. Dzięki wcześniejszej konfiguracji śledzenia danych e-commerce wiedzieliśmy, w którym momencie wysyłać naszym klientom wiadomości przypominające.
Step 4: Start the newsletter
The basic task of our newsletter was very simple: to inform subscribers about new promotions for the BeActive card and thus give them the opportunity to buy the card at the best possible price. It was this goal that automatically imposed the nature of communication on us; As a result, we focused on unobtrusive, not too frequent mailings, which will not strain the patience of people subscribed to the mailing list and will not persuade them to unsubscribe from it. In the content layer, we used catchy topics bordering on clickbait, simple and coherent communication with other communication channels, and a humorous, light form of news that will be digestible for young recipients who are particularly sensitive to embarrassment, inauthenticity and artificially "youthful"
Przewaga
Sukces udało się odnieść dzięki kilku głównym czynnikom: po pierwsze, zarekomendowaliśmy klientowi wybór sprawdzonego, stabilnego narzędzia. Po drugie, pełna integracja systemu marketing automation ze stroną www pozwoliła nam zdobywać cenne dane zakupowe użytkowników, które następnie wykorzystaliśmy do zwiększenia rentowności działań.
Po trzecie, postawiliśmy na prostą, świeżą i nienachalną komunikację, która wpisuje się w tonalność przekazu w pozostałych kanałach marketingowych.
Budżet
Jedną z przyjemniejszych rzeczy marketing automation jest to, że w przeciwieństwie do działań performance nie wymagają one budżetu reklamowego, a listy subskrybentów budowane organicznie cieszą się najwyższą jakością. Z drugiej strony marketing automation to idealne dopełnienie działań płatnych, co razem przekłada się na synergiczny, mocny efekt.
Efekty
Through the eyes of the customer
Zaufaliśmy rekomendacji Bartka z Tigers i do naszych działań dodaliśmy marketing automation – rozwiązanie sprawdza się rewelacyjnie, jesteśmy pozytywnie zaskoczeni możliwościami oraz rezultatami, a wiemy, że to nie jest jeszcze nasze ostatnie słowo w marketing automation z Tigers.
Adrianna Kosmalska
Managing Director at Institute of Fitness Development